چیلرهای سرمایشی به دلیل عملکرد بهینه، کاربرد در صنایع مختلف و ماندگاری بالایی که دارا هستند، در صنایع مختلف محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند. چیلرها راهکارهایی مقرون بصرفه را برای کاربردهای تجاری، صنعتی و همچنین پروژه های مسکونی بزرگ که نیازمند کنترل دقیق دما هستند، ارائه می دهند.

چیلرها یکی از بهترین گزینه های موجود برای دستیابی به تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری محسوب می‌شوند. چیلرهای تراکمی، چیلرهای جذبی و مینی چیلرها بیشترین استفاده را در بین کاربران سراسر دنیا دارند.

در گزارش اخیر نشریه فورچون بیزنس اینسایت Fortune Business Insight؛ بازار چیلرهای سرمایشی با افزایش تقاضای و رشد همراه خواهد بود و انتظار می رود بازار جهانی چیلرهای سرمایشی تا سال 2026 به حدود 7 میلیارد دلار برسد و تقاضا برای این سیستم های خنک کننده را بیش از پیش کند. این گزارش، دلایل افزایش تقاضا برای چیلرها را مواردی چون افزایش تقاضا برای راهکارهای سرمایشی با انرژی بهینه، نیاز به سیستم های خنک کننده منعطف و با قابلیت استفاده در کاربری های وسیع، افزایش تمرکز بر پایداری محیط زیست و رشد فعالیت های عمرانی در بخش های مختلف عنوان کرده است.

استفاده از چیلرهای برند باعث می شود تا نه تنها به هوای مطبوع دست پیدا کنید بلکه هزینه عملیاتی کمتر، دوام و ماندگاری بیشتر، مصرف انرژی بهینه و آلودگی زیست محیطی حداقلی و مزایای بیشمار دیگری را تجربه کنید. در ادامه با برترین برندهای چیلر دنیا آشنا خواهید شد.

کریر CARRIER

بهترین برند چیلر دنیا

برند کریر Carrier با سابقه ترین و مهم ترین برند تولید کننده چیلر در دنیا محسوب می شود. کریر که دفتر مرکزی آن در فلوریدا، ایالات متحده قرار دارد، مجموعه ای کامل و جامع از چیلرهای سرمایشی با کاربردهای متنوع را به کاربران ارائه می دهد. کمپانی کریر در سال ۱۹۱۵ توسط ویلیس کریرWillis Carrier تاسیس شد و در سال ۲۰۲۰ ارزش برند کریر، با ۵۳ هزار کارمند و ۱۶۰ شعبه‌ در سراسر دنیا حدود ۱۸٫۵ میلیارد دلار تخمین زده شد.

مهم ترین ویژگی محصولات کریر، تعهد به نوآوری و پایداری محصولات کریر است. چیلرهای اسکرو کریر با بهره مندی از کمپرسورهای کارلایل Carlyle که بطور انحصاری برای چیلرهای این برند تولید می شوند، نشان از قدرت و توانایی این برند در دنیا دارد. بهره گیری از کنترل میکرو دیالوگ پلاس کریر، اواپراتورهای نسل جدید و طراحی دقیق جزییات؛ برخی از ویژگی های چیلرهای کریر بحساب میایند. سبد تولیدات چیلرهای کریر شامل چیلرهای تراکمی هواخنک، آب خنک، چیلرهای سانتریفیوژ و همچنین چیلرهای جذبی است که نشان دهنده زنجیره جامع و کامل محصولات کریر است.

چیلرهای کریر Carrier برای فروش در بازارهای داخلی در ایالات متحده تولید می شوند؛ در حالیکه بازارهای اروپا و خاورمیانه از تولیدات شعبه فرانسه کریر بهره می برند. یکی از علل فعالیت خطوط تولید متعدد در نقاط مختلف دنیا، تفاوت در کیفیت و تمایز در نوع برق شهری و منبع الکتریسیته است؛ چنانکه آمریکا از برق شهری نوع 60 هرتز استفاده می کند و کشورهای اروپایی از 50 هرتز استفاده می کنند. 

نکته آخر اینکه، چیلرهای کریر با 15 سال گارانتی بی قید و شرط، آسایش خاطر و اطمینان کامل را برای مشتریان به ارمغان میاورد. رستاک تجارت بعنوان تامین کننده اصلی و انحصاری چیلرهای کریر در بازار ایران فعالیت می کند.

ترین TRANE

بهترین برند چیلر دنیا

ترین Trane طیف گسترده ای از چیلرهای سرمایشی، از جمله چیلرهای هوا خنک و آب خنک را به کاربران ارائه می دهد که دوام و فناوری های پیشرفته آن، ویژگی اصلی محصولات این برند آمریکایی محسوب می شود. کمپانی ترین که دفتر مرکزی آن در میشیگان قرار دارد، با نزدیک به یک قرن سابقه در طراحی و تولید چیلرهای برودتی، در بین بسیاری از فعالان صنعت تهویه مطبوع برندی با اصالت و شناخته شده است. چیلرهای ترین با ارائه دما، رطوبت و تهویه مناسب برای اماکن مختلف و همچنین با کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهره گیری از سطوح انرژی بهینه، سطح صدای پایین و با حداقل تأثیرات محیطی؛ گزینه ایده آلی برای استفاده هستند. 

گفتنی است که بیش از نیمی از ساختمان های بزرگ در سراسر دنیا توسط چیلرهای ترین تجهیز شده اند که نشانگر کیفیت و اعتبار چیلرهای ترین است. چیلرهای ترین در سالیان اخیر جایزه های زیادی را بخاطر تولیدات خود کسب کرده؛ از جمله جایزه بهترین چیلر حافظ لایه ازن که در سال 2007 توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به این برند اهدا شد.

سبد محصولات ترین شامل چیلرهای تراکمی هواخنک، آب خنک و چیلرهای سانتریفیوژ است که برای عرضه در بازارهای اروپا و خاورمیانه در کشور فرانسه تولید می شوند. همچنین لازم بذکر است که چیلرهای ترین دارای 15 سال گارانتی کارکرد هستند.

یورک YORK

بهترین برند چیلر دنیا

کمپانی جانسون کنترلز Johnson Controls مالک اصلی برند تهویه مطبوع یورک York نزدیک به 140 سال سابقه فعالیت دارد. نسل جدید چیلرهای یورک با با فناوری‌ها و تجهیزات دیجیتال در حال انقلابی نو در عرصه تهویه مطبوع هستند. با استفاده از هوش مصنوعی و راهکارهای مبتنی بر داده به بینش عمیق‌تری نسبت به سلامت، پایداری و عملکرد ساختمان ها ارائه میدهد. این روشی است که ما در طراحی، عملکرد و نگهداری محیط‌های داخلی و هدایت به عصر جدیدی از ساختمان‌های مستقل تغییر می‌دهد.

چیلرهای یورک برای کاربری های گسترده ای کاربرد دارند که از بیمارستان ها و مراکز آزمایشگاهی، دیتا سنترها، صنایع غذایی و نوشیدنی و پروژه های عظیم مسکونی و تجاری، برخی از حوزه هایی است که چیلرهای یورک قابلیت خود را نشان داده اند. زنجیره تامین یورک کامل بوده و شامل چیلرهای تراکمی هواخنک، آب خنک و سانتریفیوژ و همچنین چیلرهای جذبی است.

گفتنی است که جانسون کنترلز بزرگترین عرضه کننده تجهیزات تاسیساتی و تهویه مطبوع ساختمانی، نرم افزاری و خدماتی در دنیا است که با پشتیبانی تیمی متشکل از 100 هزار کارمند در 150 کشور دنیا فعالیت کرده و به مشتریان کمک می کند تا به اهداف و ماموریت های خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: چیلر یورک سری YVFA ؛ فراتر از تکنولوژی!

دایکین DAIKIN

بهترین برند چیلر دنیا

دایکین یکی از برترین برندهای تهویه مطبوع دنیا که 100 سال پیش در ژاپن تاسیس و شروع بکار کرد. این کمپانی اصیل با بیش از 100 شعبه در سراسر دنیا و با گردش مالی سالیانه 29 میلیارد دلاری، برندی قابل احترام در صنعت تهویه مطبوع محسوب می شود. دایکین همچنین پایه گذار تکنولوژی وی آر وی VRV بشمار میاید و برندی است که نوآوری های بیشماری را وارد عرصه تهویه مطبوع کرده است.

چیلرهای تراکمی دایکین با بهره گیری از مبردهای نسل جدید R32 و استفاده از کمپرسورهای اسکرو دایکین در چیلرهای ظرفیت بالا، نشان دهنده کیفیت بالای محصولات دایکین ژاپن است. گفتنی است که چیلرهای دایکین برای بازارهای خاورمیانه و اروپا در بلژیک و ایتالیا تولید و عرضه می شوند و دارای گارانتی 10 ساله هستند. لازم بذکر است که دایکین تولید کننده چیلرهای تراکمی هواخنک و آب خنک و چیلرهای سانتریفیوژ است. 

بلوباکس BLUEBOX

بهترین برند چیلر دنیا

بلوباکس BlueBox در سال 1986 در شمال شرقی ایتالیا و در قلب یک منطقه صنعتی مختص صنایع برودتی تاسیس شد و به سرعت سهم مهمی را در بازار تهویه مطبوع به خود اختصاص داد و به یکی از ده شرکت برتر اروپایی در صنعت چیلرهای تجاری/صنعتی و پمپ های حرارتی Heat pump تبدیل شد. بلوباکس با ارائه محصولات نوآورانه و ابداع محصولاتی که اکنون به استانداردی در عرصه چیلرهای تهویه مطبوع تبدیل شده، شناخته می شود. گفتنی است که کمپانی Swegon AB سوئد، در سال 2008 با خرید کل سهام کمپانی بلوباکس، مالکیت این برند را بدست گرفت. کمپانی Swegon سوئد پس از بدست گرفتن مالکیت بلوباکس، تمامی خطوط و بخش‌های مختلف کارخانه را با تکنولوژی های پیشرفته و مدرن تجهیز کرد تا با تولید چیلرهایی منحصربفرد و با حداکثر کارایی به سطحی جدید از کیفیت برسد. بلوباکس هم اکنون با عرضه چیلرهایی مطابق با بهترین استانداردهای کیفی دنیا به برندی فوق پیشرفته و جهانی تبدیل شده است.

طراحی های جذاب، بهره گیری از تجهیزات با کیفیت و طراحی و تولید سیستم های دوستدار محیط زیست؛ از ویژگی های چیلرهای بلوباکس محسوب می شوند. بلوباکس در بازار ایران نیز بخوبی شناخته شده است و پروژه های زیادی از چیلرهای بلوباکس طی سال های اخیر استفاده کرده اند. چیلرهای تراکمی هواخنک و چیلرهای آب خنک و هیت پمپ، تشکیل دهنده سبد محصولات بلوباکس هستند که دارای 10 سال گارانتی بی قید و شرط هستند. رستاک تجارت بعنوان تامین کننده رسمی و انحصاری چیلرهای بلوباکس در بازار ایران فعالیت دارد.

کلیماونتا CLIMAVENETA

بهترین برند چیلر دنیا

میتسوبیشی Mitsubishi ژاپن در سال 2007 و با خرید کمپانی چیلرسازی کلیماونتا Climaveneta ایتالیا، مالکیت این برند ایتالیایی را دست گرفت تا محصولات این برند را در صنعت تهویه مطبوع عرضه کند. چیلرهای کلیماونتا با ابداعات فراوانی که طی سال‌های فعالیت خود در صنایع برودتی داشته اند، برندی پیشرو و نوآور بحساب میایند. کلیماونتا مبدع تکنولوژی چیلرهای چندمنظوره یا چهار شیر (4pipes) است که با این تکنولوژی را با نام "انرژی ریزر" در سال ۱۹۸۲ به بازار معرفی کرد.

کلیماونتا در دهه اخیر به بازار ایران ورود کرده و بین کاربران نیز شناخته شده است، عمده فعالیت کلیماونتا در تولید چیلرهای صنعتی است. تولید چیلرهای دما پایین Low Temp از محصولاتی است که کلیماونتا در آن بخوبی شناخته شده است. همچنین در عرصه دیتا سنترها نیز چیلرهای کلیماونتا فعالیت زیادی را در سال های اخیر بخود اختصاص داده است. گفتنی است که چیلرهای سری FOCS کلیماونتا نیز یکی از پرفروش ترین محصولات این برند در اروپا و خاورمیانه محسوب می شود. چیلرهای کلیماونتا دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط هستند و سبد محصولات این برند ایتالیایی شامل: چیلرهای تراکمی هواخنک و آب خنک می شود.

چگونه چیلر مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب چیلر مناسب، اهمیت زیادی برای کاربران دارد، چراکه عدم انتخاب صحیح چیلر میتواند هزینه های گزافی را در پی داشته باشد. بنابراین، به تمامی خریداران سیستم های سرمایشی و چیلر پیش از هر چیز پیشنهاد می شود تا مشاوره با کارشناسان را در اولویت قرار دهند. برای انتخاب یک چیلر مناسب باید عوامل زیادی را در نظر داشت اما بطور خلاصه میتوان گفت، در هنگام انتخاب چیلر، توجه به عوامل زیر میتواند تا حد زیادی شما را راهنمایی کند:

  1. ظرفیت چیلر: ظرفیت خنک کنندگی چیلرها بر اساس وسعت، کاربری و تعداد افراد ساکن در مکان، اندازه گیری می شود. همچنین، باید توجه داشت که آب و هوای شهری مانند تهران با شهری مانند یزد، در محاسبه ظرفیت چیلر نیز تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، برای انتخاب یک چیلر مناسب باید به کاربری محل پروژه را در نظر بگیرید.
  2. نوع چیلر: بر اساس فضای موجود و شرایط محیطی، بین مدل های هوا خنک یا آب خنک انتخاب کنید. برای کسب اطلاع بیشتر درباره انواع چیلر و مزایا و معایب آنها، اینجا کلیک کنید. 
  3. راندمان: پیشنهاد می شود برای به حداقل رساندن هزینه‌های عملیاتی و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی، مدل‌هایی با رتبه‌بندی بازدهی انرژی بالا را انتخاب کنید. چیلرهای کریر از نظر راندمان و عملکرد، بهترین چیلر دنیا شناخته می شوند.
  4. قابلیت اطمینان: به دنبال چیلرهای برند جهانی باشید. چیلرهای مشهور با تولیداتی در کلاس جهانی، آسایش خاطر را برای شما به ارمغان میاورند. چیلرهایی با برندهای شناخته شده و جهانی، محصولاتی قابل اعتماد و بادوام هستند.
  5. خدمات و پشتیبانی: در دسترس بودن خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: انتخاب چیلر مناسب در شش مرحله

نتیجه گیری

چیلرهای سرمایشی راهکارهای مناسبی برای کاربری های مختلف هستند. در بین تمامی سیستم های سرمایشی، چیلرها بیشترین نظر مثبت را از کاربران و مصرف کنندگان دریافت کرده اند و بهمین خاطر نیز تقاضا برای چیلرها در سراسر جهان رو به رشد است. بنا بر آخرین گزارش نشریه بیزنس اینسایدر؛ چیلرهای سرمایشی تا سال 2030 بیش از 50 درصد رشد مالی خواهند داشت که نشان از محبوبیت فزاینده این سیستم ها در بازارهای جهانی است. با شناخت برندهای برتر چیلر دنیا و خرید از تامین کنندگان معتبر، می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید تا با نیازها و بودجه شما همسو باشد.

شما می‌توانید جهت مشاوره، کسب اطلاعات و یا خرید چیلر با کارشناسان رستاک تجارت در تماس باشید.