شرکت پاناسونیک آزمایشی را برای استفاده از گرمای تولید شده از ژنراتورهای سلول سوختی هیدروژن خالص به عنوان منبع گرما برای چیلرهای جذبی راه‌اندازی کرده است و راه‌حل‌های تهویه مطبوع پایدار را پیش می‌برد. این آزمایش در تاسیسات H2 KIBOU FIELD در شهر کوساتسو، استان شیگا انجام می‌شود، که انرژی آن از انرژی‌های تجدیدپذیر برای پشتیبانی از تولید پیل سوختی تامین می‌شود.

پل زدن شکاف دما

از لحاظ تاریخی، فاصله دمایی قابل توجهی بین گرمای بازیابی شده از ژنراتورهای سلول سوختی هیدروژنی خالص (حداکثر 60 درجه سانتیگراد) و حداقل دمای مورد نیاز برای عملکرد چیلرهای جذبی (80 درجه سانتیگراد) وجود داشت. پاناسونیک این چالش را با تقویت ژنراتورهای پیل سوختی و چیلرهای جذبی برطرف کرده و فاصله دما را هر کدام 10 درجه سانتیگراد کاهش داده است. این نوآوری به ژنراتورهای پیل سوختی جدید اجازه می دهد تا گرما را در دمای 70 درجه سانتی گراد تولید کنند که برای چیلرهای جذبی به روز شده مناسب است و در نتیجه امکان استفاده یکپارچه از آنها را فراهم می کند.

تسهیلات و پیشرفت های تکنولوژیکی

در تاسیسات H2 KIBOU FIELD، ده ژنراتور سلول سوختی هیدروژن خالص بهبود یافته و یک چیلر جذبی جدید توسعه یافته نصب شده است. این راه‌اندازی نیازهای سرمایشی و گرمایشی ساختمان اداری تأسیسات را برآورده می‌کند و یک طرح جدید استفاده از گرما را به نمایش می‌گذارد. هدف پاناسونیک افزایش بهره وری انرژی از طریق تولید همزمان (ترکیبی حرارت و برق) و کاهش مصرف برق در تجهیزات گرمایشی و سرمایشی است که پتانسیل و اثربخشی بازار راه حل را نشان می دهد.

تکنولوژی چیلر جذبی پیشرو

چیلرهای جذبی پاناسونیک، که بازار را در ژاپن رهبری می کنند، بسیار کارآمد هستند و از آب به عنوان مبرد طبیعی استفاده می کنند و از CFC های مضر جلوگیری می کنند و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهند. چیلر جذبی جدید در این آزمایش فرآیندهای جذب بخار آب و تغلیظ محلول جاذب را بهبود بخشیده است. علیرغم اینکه اندازه محصولات موجود است، اما در حداقل دمای منبع حرارت کمتر (70 درجه سانتیگراد) که قبلاً روی 80 درجه سانتیگراد تنظیم شده بود، کار می کند. این سازگاری امکان استفاده از گرمای ژنراتورهای سلول سوختی هیدروژنی را فراهم می کند.

کاربرد اول صنعت

در اولین تلاش صنعتی، آب سرد تولید شده توسط چیلر جذبی در تهویه مطبوع تجاری برای خنک کردن و گرم کردن ساختمان اداری استفاده خواهد شد و هدف آن کاهش مصرف برق تهویه مطبوع تا 50 درصد است. علاوه بر این، حداقل دمای کمتر منبع گرما 70 درجه سانتیگراد به یک مسئله رایج می پردازد که در آن تقریباً 70 درصد گرمای زباله صنعتی (زیر 80 درجه سانتیگراد) نمی تواند به طور مؤثر استفاده شود.

یکپارچگی و پایداری

پاناسونیک از مجموعه محصولات جامع خود در واحدهای تجاری مختلف برای ایجاد ارزش منحصر به فرد مشتری استفاده می کند. این آزمایش نه تنها نوآوری پاناسونیک را نشان می‌دهد، بلکه بر تعهد آن به پایداری تأکید می‌کند. این تاسیسات 99 واحد از ژنراتورهای سلول سوختی هیدروژن خالص 5 کیلوواتی، ژنراتورهای فتوولتائیک با خروجی 570 کیلووات و باتری‌هایی با ظرفیت 1.1 مگاوات ساعت را با هم ترکیب می‌کند که همگی برای تامین کارآمد انرژی تجدیدپذیر به تاسیسات تولیدی کنترل می‌شوند.

دستیابی به بهره وری انرژی

بهبودهای این فناوری شامل یک کاتالیزور جدید در بخش تولید برق ژنراتور پیل سوختی و افزایش دوام بدنه اصلی است که گرمای قابل بازیافت را از 60 درجه سانتیگراد به 70 درجه سانتیگراد افزایش می دهد. این نمایش با استفاده از گرما علاوه بر انرژی الکتریکی، بازده کلی انرژی 95٪ را هدف قرار می دهد. گسترش استفاده از گرما برای در بر گرفتن خنک کننده هوا از طریق چیلرهای جذبی، عملی بودن سیستم های تولید همزمان را در کاربردهای صنعتی افزایش می دهد.

چشم انداز آینده

پاناسونیک با ترکیب نقاط قوت محصولات و واحدهای تجاری پیشرو خود قصد دارد به جامعه ای بدون کربن کمک کند و راه حل های بهینه و پایدار برای آینده ارائه دهد. این نمایش گامی به سوی تحقق صرفه جویی قابل توجه در انرژی و پیشبرد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در محیط های صنعتی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رستاک تجارت تماس بگیرید.