کمپانی یورک York، در جدیدترین نشست خبری خود اعلام کرد که ظرفیت سرمایشی چیلر تراکمی مدل YVFA (با کمپرسور اسکرو VSD) را به ۵۰۰ تن، افزایش خواهد داد. بنابر اعلام مدیران برند یورک قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ تمامی خطوط تولید چیلر مدل YVFA، ظرفیت تولید این محصول را‌ به ۵۰۰ تن تبرید افزایش دهند.

کمپانی یورک York، پیش از این مدعی شده بود که چیلر تراکمی اسکرو YVFA، در مقایسه با دیگر مدل‌های چیلر موجود در بازار، کمترین نرخ مصرف انرژی را دارد و از نظر هزینه و سرمایه نیز این چیلر هوا خنک اسکرو بهینه‌ترین مدل چیلر در بازارهای جهانی است.‌ اما این ادعا از کجا نشأت گرفته است؟ و آیا چیلرهای تراکمی YVFA یورک، چنین مزایایی دارند؟

چیلر اسکرو YVFA یورک


طبق گفته مدیران ارشد جانسون کنترلز Johnson Controls (کمپانی اصلی و مالک برند یورک) این ادعا برگرفته از بررسی‌های تخصصی و آزمایشات فنی متعددی است که چیلر جدید یورک با موفقیت از سر گذرانده که این آزمون‌ها نیز توسط سیستم آنالیزور هوشمند و انحصاری جانسون کنترلز ثبت و ارائه شده است.

سیستم آنالیزور هوشمند جانسون کنترلز که بطور انحصاری برای بررسی چیلرهای این کمپانی بکار میرود؛ قادر است از طریق نوعی مدلسازی، داده های چیلر را به کامپیوتر سرور منتقل کند. داده هایی نظیر: عملکرد در شرایط مختلف، بازدهی و راندمان دستگاه، میزان و نحوه مصرف انرژی‌ در شرایط مختلف و برای یکسال مورد بررسی قرار میگیرند.

این فناوری، هزینه های مصرفی چیلر را با در نظر گرفتن متغیرهای کلیدی و مهمی؛ مثل: موقعیت جغرافیایی، کاربری محل، معماری، ساعات کار، نرخ هزینه انرژی، داده های محلی و حتی تغییرات آب و هوایی را نیز بررسی کرده و پس از پردازش داده ها و انطباق با سیستم مورد آزمایش؛ نتیجه و خلاصه عملکرد را در قالب گزارشی تطبیقی-تحلیلی بطور جامع، ارائه میدهد.

چیلر اسکرو یورک YVFA   ◈ عملکرد چیلر YVFA یورک در برابر سایر چیلرها

گزارشی که با استفاده از این سیستم به‌دست ‌آمده  نشان می‌دهد که چیلر تراکمی هوا خنک مدل YVFA یورک -مجهز به کمپرسورهای اسکرو VSD- در شرایط عملکرد و فعالیت ثابت (۲۴ ساعت مداوم) و با نرخ ثابتی از بارِ خنک‌کنندگی؛ پس از تنها دو‌ سال به سرمایه اولیه خود (هزینه عملیاتی) دست پیدا می‌کند.

چیلر YVFA یورک قادر است تا پس از گذشت تنها دو سال -با فرض اینکه بطور ۲۴ساعته و مداوم فعال باشد- هزینه‌ صرف شده برای خرید خودش را بازگرداند!

 چیلر تراکمی YVFA یورک، اولین چیلر هوا خنک با کمپرسورهای اسکرو VSD (اینورتر) در دنیاست که با بهره‌مندی از تکنولوژی خنک کنندگی ترکیبی (Free-cooling)، مفتخر به کسب گواهینامه معتبر AHRI شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت چیلرهای تراکمی یورک York، از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در صفحه تماس با ما تماس بگیرید. 

کاتالوگ چیلرهای تراکمی یورک (YVFA)